Retourbeleid
Wil je iets retourneren? Een retouraanmelding gaat eerst via de verkoop binnendienst.
Neem altijd eerst contact met ons op voordat u een product retour stuurt.
Heeft u nog andere vragen omtrent retourneren? Kijk bij veelgestelde vragen voor meer informatie.
Ons Retourbeleid
Als consument heb je tot 14 dagen vanaf de dag van levering het recht om het product te retourneren. Het is mogelijk om het product te ruilen, of je geld terug te krijgen mits de de geretourneerde producten in goede orde zijn ontvangen. Zakelijke aankopen zijn van toepassing op het wettelijke retourrecht.
Uitzonderingen:
1. Speciaal voor u bestelde producten. Informeer altijd eerst voordat u een product koopt of het product retour kan als u het zeker wilt weten
Retour sturen, de voorwaarden:
Het artikel dient onder de volgende voorwaarden retour gestuurd te worden:
1. Binnen 14 kalanderdagen na levering
2. Het terug gestuurd is naar het juiste retouradres (niet naar het kantooradres) Voor het juiste retouradres neem contact met ons op
3. Compleet en onbeschadigd
4. Ongebruikt en niet gemonteerd
5. Het product is compleet, in de originele staat en in de originele verpakking(en)
6. Het product juist is verpakt en verzonden
7. Dat er geen tape of stickers op de originele verpakkingsdoos is geplakt.
8. Het retour formulier met alle correcte gegevens aanwezig is bij de retourzending in de verpakking
9. Producten die speciaal voor u zijn besteld zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen of niet retour te nemen. Het terug sturen van het product is voor rekening van de koper, indien deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden.
Indien het product zodanig is gebruikt/vervaagd dat het niet meer in winkelstaat is, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terug krijgt.
Als een retourzending, gebruikt, beschadig of gemonteerd is nemen wij deze niet meer retour.
Tijdens de bedenktijd van 14 kalenderdagen kunt u het product retourneren, echter ontvangen wij de producten graag compleet, onbeschadigd, niet gemonteerd en in de originele verpakking. Mochten wij het product aantreffen in een gebruikte of beschadigde staat, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt. Ook bij het retourneren van producten die niet voldoen aan de hierboven gestelde voorwaarden is dit van toepassing
Hoe moet je het terugsturen?
1. Neem contact met ons op en vermeld je bestelnummer. Hierna ontvangt u het retouradres
2. Plaats het artikel terug in de originele doos
3. Gebruik een buitendoos om de originele doos mee te verpakken
4. Plaats het retourformulier in een envelop in de doos
5. Verzend het pakket naar ons. U kunt zelf kiezen door welk koeriersbedrijf u het pakket laat verzenden
6. Gebruik bij het verpakken/afsluiten van de originele verpakking geen tape. U voorkomt hiermee het risico dat de originele doos beschadigd
De verzendkosten voor een retour zending zijn voor uw eigen rekening
Fout
- Niet verpakt met buitendoos of folie
- Geschreven of stickers op de originele verpakking
- Geen retourformulier
Goed
- Verpakt met buitendoos of folie
- Inclusief retourformulier
Indien het pakket beschadigd is, of verloren is gegaan tijdens het retour sturen, is ExclusiveGOUDSanitair daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen en goed te verpakken
Geld terug, hoe werkt het?
Afhankelijk van de staat van het product en de verpakking die u retour naar ons stuurt, vergoeden wij het aankoop bedrag van uw bestelling. Heeft u meerdere producten besteld, maar retourneert u slechts een deel van uw bestelling? Dan vergoeden wij enkel de productprijzen van de retour gestuurde artikelen
Retour aanmelden:
Stuur een email naar info@exclusivegoudsanitair.nl en vermeld de volgende gegevens:
1. Je naam en telefoonnummer
2. Je order nummer en de bijbehorende product gegevens (Artikel nummer en leverdatum)
3. Een duidelijke beschrijving van de situatie
4. En foto's of een video om het te bevestigen
Schade of gebreken bij ontvangst?:
Heb je een product ontvangen met een beschadiging of mis je onderdelen? Dan is het van groot belang dat je binnen 48 uur deze schade bij ons meldt. Dan kunnen wij op onderzoek gaan waar de schade is opgelopen
Onze producten worden zeer streng gecontroleerd op schade voordat wij het toesturen, wij doen altijd een vooraf controle
Annuleren:
Producten die speciaal voor u zijn besteld, kunnen niet geannuleerd worden
Je kunt je bestelling annuleren tot het moment dat je mail verzonden is en dan heb je in de meeste gevallen al van ons een verzendmail of track-and-trace mail ontvangen. Op dit moment hebben wij je order al overgedragen aan een transport bedrijf en kunnen wij deze niet meer terug halen. Ben je nog optijd en heb je nog geen verzend mail van ons ontvangen? Dan hebben wij een schriftelijke bevestiging nodig om jouw product te annuleren. Dit kan helaas niet telefonisch. Om je product te annuleren kun je mailen naar info@exclusivegoudsanitair.nl met onderstaande gegevens:
1. Je naam en telefoonnummer
2. Je order nummer en de bijbehorende product gegevens (Artikel nummer en leverdatum)
3. Een duidelijke beschrijving van de situatie
4. En foto's of een video om het te bevestigen
Als je net te laat bent met annuleren? Dan kun je de order in ontvangt nemen en dan kun je het pakket (of een deel van je order) binnen 14 dagen aan ons retourneren. Meld je retour altijd eerst aan via ons e-mail adres, zodat wij weten dat we jouw geretourneerde product kunnen verwachten. Vergeet dan niet om het retourformulier uit te printen en bij het pakket in te doen, anders weten wij niet van wie het pakket afkomstig is en kunnen wij de geretourneerde producten niet verwerken.